fredag 25 september 2009

Tack husmor Jossa!

Vanish funkade och min skjorta är återigen vit där den ska vara vit.

När jag tvättade min skjorta så satt jag och funderade. Jossa och jag har haft väldigt mycket liv tillsammans. Började där vi förskolan och fortsatte enda upp till studenten. Varje dag efter skolan så gick vi där uppför Lindbergsbacken (visst heter den så?), vissa dagar gick vi också tillsammans ner till skolan. Men jag hade ett tag då jag försov mig mycket så då blev det där med att gå till skolan tillsammans ingen bra idé. Ändå, vi har upplevt mycket tillsammans. Det är nu liven ter sig lite olika. Hon har barn, jag har hund, hon har kille, jag vill inte ha en kille, hon har jobb och jag är snart arbetslös och inte att förglömma; jag spiller ner skjortan med drinkar, hon ger råd om hur man ska få bort fläckarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar