fredag 4 september 2009

Popcornförgiftning

Vi har en hemlig deal emellan oss Frida och jag. Vi kallar det att vi lurar systemet. Det går helt enkelt ut på att då man går på buffé så måste man äta så pass mycket så att man känner att man tjänar på det. Spelar ingen roll att man mår kräkilla efter. Oftast brukar ju tillfredställelsen över att ha lurat systemet ta bort det värsta av illamåendet ändå. Detta drabbar mig även till vardags och jag har väldigt svårt för att slänga mat, speciellt den jag själv betalar för.

Denna kväll var vi ju på bio. Eftersom Linda nyss fyllt år så bjöd jag henne på inträdet och jag köpte även en sådan "fat american size" på min popcorn hink så hon kunde få sig lite popcorn också. Ja, det var typ hinkstorlek. Typ papphink. Linda var väl inte den bästa på äta popcorna utan tog väl sammanlagt 37 popcorn. What to do liksom? Jag klämde i mig hela hinken även fast den sista decimetern innan botten inte längre smakade så bra. Det skulle vara skamligt att slänga.

Efter bion, nu då jag kommit hem har jag fått någon slags frossa. Mina fingrar skakar och jag kallsvettas. Jag måste ha drabbats av popcornförgiftning. Känner lite för att kräkas men jag tror det inte är någon vidare idé eftersom jag kanske kan skära mig på popcornskalen i halsen så jag har druckit lite grädde. Jag fick lära mig då jag var liten att grädde är något man ska dricka om man satt i sig farliga ämnen som fräter. Man vill inte spy något frätande eftersom det fräter i halsen och då dricker man grädde för att inte spy. Borde funka på popcorn också. Men jag tror jag överlever, skakningarna börjar komma mindre ofta. Men det blir inge popcorn på ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar