söndag 27 september 2009

Kulturhistoria

Det är med en viss oro jag ska påbörja min praktik imorgon. Eller det kommer gå bra, det går alltid bra. Har fått en sådan sjukt bra kontakt med min handledare på praktiken även fast vi bara snackat i telefon två gånger. Skulle vilja påstå att det är snart dags för facebookvänskap mellan oss.

Det som gör mig lite orolig är själva ämnena jag ska ha. Jag ska undervisa i kulturhistoria. Helt ärligt så skulle jag kunna få plats med min kunskap om kulturhistoria i en mjölkförpackning och det skulle ändå skramla som bara den. Det är liksom på den nivån att jag vet vad det handlar om men ingenting om det. Kul. Men det löser sig, det kommer bara bli en massa sena nätter och intima relationer med böcker om kulturhistoria. Kommer få sjuka skills efter detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar