lördag 26 september 2009

SMS-vanor

Har nu ägnat säkert minst en timme på att radera ett hundratal sms för hand. Jag är ingen sådan här cool människa som högerklickar och sedan raderar alla på två sekunder utan jag har mina sms som jag vill spara. Såhär; "Oj, här skrev Helen att jag är tuff! Oj oj, det måste sparas!". Oftast brukar en ny mobil lösa dessa problem. Men lite dumt att köpa en ny mobil bara för att man är tvångsmässigt fast vid sms där typ Helen skriver att man är tuff....?

Annars märkte jag en del saker i min inkorg;
- Fia står för minst 75% av sms:en och 80% av de sms:en är nonsens prat och resterande 20% handlar om mafia wars.
- Helen har en väldigt stor tendens att skicka bilder på sig själv när hon handlar kläder eller annat dylikt då hon vill att jag ska ha en avgörande roll i det hon väljer. Konstigt nog så lyder hon ändå aldrig mig.
- Sms ifrån Frida består max utav två ord. Vanligast förekommande är "Ok" och "Gört", ibland även dem i en kombination som "Ok gört".
- Vickis är den som skickar alla de här roliga snuskskämten. Annars så gillar hon röstinspelningar där hon försöker härma sin hund Kajsa.
- Jacob är saklig i sina sms och skickar aldrig något i onödan.
- När mamma skickar sms så kommenterar hon oftast något jag skrivit i min blogg eller så skriver hon något som hon vill att jag ska skriva om i min blogg.

Självklart får jag sms av andra också men det är de ovanstående som har ett tydligt mönster i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar