måndag 14 september 2009

I hopp om att tre klaffar

Jag måste säga att jag hatar spelet Rockband. Eller jag hatar då mina grannar har spelet Rockband. De försöker vara snälla och har musiken på väldigt låg nivå men tyvärr så gör det de hela mycket värre då man endast hör det ständiga "knackandet" på fejktrummorna. Usch!

Annars har det varit en dag alldelens i min smak. Lite socialt pluggande på skolan, hämtade upp lite litteratur som jag behövde och passade samtidigt på att gå en lång promenad med hunden och sno åt mig en middag hos Fia. Jag skulle vilja säga att det går bra nu men jag är i väntan på tre viktiga besked som kan förvärra situationen avsevärt. Ett är att jag fortfarande väntar svar på min uppsats godkändhet, nummer två är beskedet från csn och nummer tre är besked om byte av vfu-plats då de har satt mig i Vilhelmina. Dessa tre är också mycket beroende av varandra. Får jag inte godkänt besked ifrån csn så krävs det att mina uppsats blir godkänt på direkten och får jag inge pengar finns det absolut ingen chans att jag kan ha vfu i Vilhelmina. Men om alla tre klaffar, då blire paradiset! Om inte så blire lite hårt.

2 kommentarer:

  1. Kan bara säga passa dig för Vilhelmina, har bara varit där en gång i mitt liv och situationen och samhället var lika hemskt. Hur situationen va? Jag skulle bara åka dit ett snabbt ärende (göra slut med en kille) med kollektivtrafiken. Jag kom fram, framförde mitt ärende och skulle ta nästa buss därifrån, men insåg att den inte gick förrän dagen efteråt. Så jag drev runt i byn i några timmar tills jag höll på att frysa ihjäl. Valde då att gå hem till killen ifråga, låtsades att jag ångrade mig, vi pratade hela natten om hur vi kunde få det att funka och gjorde sedan slut igen lagom till att första bussen gick därifrån på morgonen efter. Iefterhand vet jag att ett telefonsamtal hade varit sjystare, och mycket bekvämmare för mig.

    SvaraRadera
  2. Alltså detta är ju bara en helt sjukt kul historia för den som inte upplevde det då! Men det kanske är så pass länge sedan nu att det funkar som en rolig historia

    SvaraRadera