måndag 7 september 2009

Hur det är att leva med tron om att alla människor älskar än

Det är dags att komma ut ur garderoben....jag är en naiv människa. Jag är extremt naiv. Sådär som en hund som liksom tigger klappar även fast klapparen inte orkar klappa längre. Men jag ser det inte som något negativt, jag ser det som lyckligt ovetande.

Jag kände att detta skulle det vara sjukt roligt att göra en sådan kanal 5 dokumentär om. Typ; "Hur det är att leva med tron om att alla människor älskar än". Jag bara ser det framför mig. Först en sådan filmsnutt där människor går på en gata och en mörk röst säger i bakgrunden; "I dagens Sverige lever många ungdomar idag lycklig ovetande om att de är naiva. De saknar till stor del verklighetsförankring och den svenska staten har inget skydd för detta. Vi ska nu följa en 23 årig tjej och hennes vardag om hur det är att leva med naivitet".

Nästa filmsnutt skulle vara då jag sitter hemma i soffan och berättar; "Jag hade ingen aning om att jag var naiv till en början men jag började se vissa små beteenden där vid tonåren. När de andra barnen sa att det skulle bli tråkigt med att göra en skolutflykt ut i skogen så kunde jag typ tycka att det kunde bli kul. Jag förstod som aldrig varför då". Sen kunde de filma mig då jag är i skolan och skrattar lite med mina kompisar tills nästa filmsnutt då jag är i soffan och berättar; "Jag har ju lärt mig leva med det men självklart stöter det på sina svårigheter. Om jag t.ex. träffar på någon ute på krogen och småsnackar och sedan ber om numret för att jag tyckte det skulle vara kul att hitta på med något. Och sen när jag skickar ett sms och får inge svar så fattar jag som inte varför eftersom jag är naiv. Jag menar, en cynisk person skulle som aldrig be om numret". osv osv.

Jag ska ringa till kanal 5 på direkten. De kommer älska denna idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar