söndag 27 september 2009

Nej, jag fick något i ögat

Nu har jag sovit mig lite i fas. En hel söndag borta bara för påhittet efterfest. Fast jag hade verkligen kul igår. Det var en sådan kväll som föll en alldelens precist i smaken.

Först vare ju inflyttningsfesten hos Frida som hade extremt bra uppslutning. Frida och David hade varit gulliga och gjort en välkomstbål som smakade som tandkräm (god tandkräm) och såg ut som vattnet som efterlämnas i en badtunna efter en 60 års fest. Omkring mingel och jag snackade med en finsk som sa att han hade hört mycket om mig. Av en konstig anledning så var just frasen "jag har hört mycket om dig" genomgående för hela kvällen. Men denna finsk hade hört ryktas om mitt kebabrulleberoende och kul nog så kunde det diskuteras under en längre stund.

Vi hade även ett delmål två under kvällen som då var avslutningskvällen på Umeå Pride. Vickis var nykter så vi åkte en flådig och gratis taxi ner till Folkan där allting höll till. Skillnaden mellan att gå på en vanlig klubb och en gayklubb är nog den extrema glädjen och att allting är så opretantiöst på en gayklubb. Dom är mer van vid att folk är annorlunda och ser annorlunda ut. Trots det enorma utbudet så hängde jag ändå större delen av kvällen med mina killar. Vi dansade, oj vad vi dansade!

Innan kvällen var slut så hade Nadja lyckats övertala mig att följa med på efterfest hos henne. Jag var grymt skeptisk til en början men hennes övertalningsförmåga är enorm. Eller ja, på henne lät det som att jag inte hade något val för då skulle världen gå under och rosa elefanter ta över samhället. Hängde där under en enormt lång tid och jag förstod inte hur tiden kunde gå så snabbt. Vi hann med lite sanning och konsekvens där jag kände mig extremt grillad med frågor. Jag lyckades till och med att få min mage insmetad med sylt. Efterfesten påminde dock om "tio små negerpojkar" och en efter en däckade i sängen. Till slut var det som bara att ta sig hem.

En kommentar som jag tyckte var sådär här härligt odödlig var följande:
Jag till Nadja lite kaxigt; -"Haha! Du däckade!"
En oerhört trött Nadja; -"Nej, jag fick något i ögat".

1 kommentar:

  1. Idag åt jag en kebabrulle.. å den va gooood! ;)

    SvaraRadera