tisdag 8 september 2009

Sivs moraliska dilemma

För ett väldigt bra tag sedan drog jag en liten minimal lögn. Såhär långt i efterhand ha det fått konsekvenser då det handlar om "upp till bevis". Det är ett litet dilemma. (Kommer tyvärr inte berätta vad det handlar om. Det är lite för pinsamt. Även jag har mina gränser)

Så imorgon så kommer jag ringa till folk i följande ordning för att söka svar;
"Expert"-kommittén bestående av Vickis
"HaHa, visst är det kul"-kommittén bestående av Frida
"Grattis på födelsedagen"-kommittén bestående av Sofie (hon fyller år)
"Moralisk tillrättanvisnings"-kommittén bestående av Mor

Tack vare "Öppet 22.00-02.00"-kommittén bestående av Anonym så har jag egentligen redan fått svar på vad jag ska göra men det är som kul och testa andras värderingar.

Oj just ja! Måste även ringa till "csn"-kommittén och klaga på att de slarvat bort min ansökan på studiemedel.
Alla barnen får studielån utom Susanne, hennes ansökan försvann.
Alla barnen kan betala hyran utom Susanne, ur csn:s register hon försvann.
Alla barnen kan köpa mat utom Susanne, tack vare csn blir drömmen om beach 2009 äntligen sann.


Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hej Susanne!
    jag hoppas din frågelåda fortfarande är öppen, för jag vet verkligen inte vart jag ska vända mig annars...

    1. Vad kom först, äggledaren eller ägget?

    2. Jag är omringad av sten, sven, stig, sture och knut. Hur ska jag ta mig därifrån?

    3. Finns det kineser med krulligt könshår?

    pözz//Tjejen på 25 somrar

    SvaraRadera