torsdag 10 september 2009

Svinstia

Vickis klagar över att jag har uppmärksammat hennes svininfluensa alldelens för lite. Snacka om att vara kändiskåt, jag menar, det började med en intervju på TV4 då hon "sprang" tjejmilen och nu vill hon ha ett helsidesuppslag i min blogg.

Men jag är jätte nojjig över att hon är sjuk och ringer minst en gång om dagen och kollar av så att hon lever. Vickis är däremot uttråkad i sin isolering så våra samtal snittar på 1 timme och 40 minuter. Däremot lyckades jag göra något väldigt klämkäckt i dagens samtal då Vickis sa att huset var stökigt och jag kontrade med att det säkert ser ut som en svinstia. Svinstia alltså. Sjukt kul. Någon som kan lite fler klämkäcka svininfluensaskämt? Måste passa på nu innan hon blir frisk!
Nu blev jag föresten konfundersam. Det kanske inte är politiskt korrekt att skämta om svininfluensa. Fast det är ju helt klart politiskt korrekt att skämta om Vickis. Nu är jag kluven....? För säkerhetsskull tar jag tillbaks allt jag skrev.

6 kommentarer:

  1. Hrm! Känner du inte Vickis alls? Hennes fame började inte vid hennes imponerande insats under Tjejmilen. Redan -91 kom hon tvåa i en teckningstävling i tanttidningen Året runt, -95 var hon med på TV botnia med sin kortfilm "Vilda Wirra", sen dagens fråga i VK -00,-03 kunde du se henne i 4:an under nyhetsinslaget "droganvändande ökar bland unga kvinnliga idrottare", samma vecka kunde den skarpögde se henne i publiken till "Sången är din" med Kjell Lönnå. Sommaren 2009 - tre sidor i VK och sen repotaget som TV4 gjorde om tjejmilen... Hon är ju snart mer känd än blondinbella! Har faktiskt hört rykten om att hon blivit tillfrågad om att vara med i nästa säsong av Let's dance! Men säg det inte till nån...

    /Ett av hennes största fans

    SvaraRadera
  2. Men trots Vickis träffsäkra kändiskarriär så tycker jag att det var lite töntigt att dra på sig en svininfluensa sådär bara för att bli som mer känd. Eller har jag fel?

    SvaraRadera
  3. Du har definitivt fel. Jag gissar att Vickis inte dragit på sig influensan med flit. Hon är ett offer för omständigheterna! Hur kan du ens påstå att du är hennes vän och sen säga att hon frivilligt gått å blivit sjuk? Vet du ens nåt om hur det är att ha svininfluensan, va, VA?! Ingen väljer feber, yrsel, hosta, snuva, nysningar, sömnsvårigheter och andningssvårigheter för lite rampljus. Särskilt inte Vickis då hon vet att hon kommer få det ändå!

    /en av hennes SANNA vänner

    SvaraRadera
  4. Efter flera års utbildning till bildlärare, var detta det bästa du kunde åstadkomma? Vi här på CSN är mycket besvikna

    SvaraRadera
  5. Haha! Till mitt försvar har jag en skakig mus!

    SvaraRadera
  6. Och jag är visst Vickis sanna vän. Ingen tycker om Vickis så mycket som mig!

    SvaraRadera