söndag 6 september 2009

Diskhandskar is the shit

Egentligen tror jag att jag gillar söndagar bäst. Fredagar är sådär fredagsmysig med film, lördagar är fest men det finns inge bättre än att vakna upp en söndagmorgon, känna sig sådär jäkla ömklig och sedan tröstäta pizza till Biggest loser.Tror jag beundrar min traschiga sida mest.

Hur gårdagen var? Jag köpte ett par rosa diskhandskar till Henry som hon så mycket uppskattade. Fast vem vill inte ha ett par rosa diskhandskar? Det är det nya gröna. Vi hade en gemytlig skellefteåinspirerad förfest där man försiktigt minglade runt i det nya sällskapet och checkade av snabbt deras ytliga livssituation. "Jo Hej....Susanne...jag pluggar till lärare...Ja, för gymnasiet....bild och religion...från Strömsund". Varför gör men den granskningen egentligen? Troligtvis för att hitta kanske någon gemensam nämnare för att sedan kunna fortsätta en konversation på det. Ibland kan det ju faktiskt vara så att någon råkat ha en kompis vars farbror köpt en katt från någon vars mors hårfrissa kommer ifrån Strömsund. Då har man ju sjukt mycket gemensamt! Vidare drog vi ner på TC där vi roade oss med öldrickande, passiv rökning och dans. Skulle vilja med lätthet påstå att det är några av mina specialiteter. Duktig är jag.

Äsch, hade tänkt skriva fantastiskt men tror jag ska powernapa innan pluggning istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar