måndag 21 september 2009

Han målar en pannkaka

Idag är det en sådan här dag då man betalar Frida 10 kronor bara för att sitta i den mjuka fotöljen på lunchrasten. Med andra ord en dag då man måste köpa sig till lyx.

Överdrivet lång dag på skolan, tröttma och mycket mat. Hårt! Men ett litet guldkorn fanns under dagen. På första föreläsningen försökte föreläsaren förklara något vid namn kluster(och något mer) och ritade då upp något på whiteboarden som jag tyckte liknade en pannkaka. Eftersom jag var så trött så kunde jag inte hålla mig för skratt och delgav detta till Frida och kluddade ner försiktigt i hennes block; "Han målar en pannkaka!". Frida krystade då också ut några skratt. Om det berodde på pannkakan i sig själv eller min överdrivna entusiasm över denna pannkaka får vi aldrig veta. Överlag så fann jag inget större samband med pannkakan och resterande delen av föreläsningen förutom det att jag blev hungrig.
Föreläsarens "kluster"-pannkaka! Smarrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar