fredag 1 maj 2009

Whale=val?

Egentligen får hon inte ligga i soffan men undantag får göras då jag druckit rödvin, älskar henne och hon är rädd för raketerna.

Igår var det den stora valborgsfesten hos Jacob. Han kallade det i och för sig för "Whaleborg 2009" och det tog endast 1 vecka innan jag förstod kopplingen mellan val och whale. Innan fick jag för mig att det hade något med rollfiguren Wall-Enberg i Jönssonliganfilmerna att göra. Jag menar, Jacob gillar film, inte alls långsökt. Sofia kom som vanligt för tidigt, endast 2 timmar för tidigt denna gång men jag var som ändå lite beredd på det. Inte för att jag hade gjort mig klar, jag hade precist kommit ut ur duschen, men det mentala inom mig var helt på klara med det! Under två timmar satt Sofia och roade sig med att sno mina ihopsamlingar på Mafia Wars och lära Bira franska innan vi uppslöt till festen 2 minuter ifrån mitt hem. Vi grillade som det bör göras men detta år slapp jag kubben och var sjukt nöjd över det inombords. Jag ogillar kubb, jag tycker det är världens tråkigaste spel, man liksom slänger pinnar på andras pinnar. Överlag så ogillar jag spel man måste röra sig på. Memory är annars ett jävligt roligt och bra spel, men aldrig är det någon som vill sitta och spela det i gräset i solen...icke!
Men åter till festen, jag var helnöjd över att fått slippa kubben och jag blev ännu mera nöjd ju mer vin jag blev påtvingad. Ja, jag blev påtvingad att dricka eftersom Sofia hade en fix idé om att hon skulle dricka mig under bordet, kidnappa mig och sedan låsa in mig i hennes skrubb. Jag sa att det var helt okej, bara hon skulle gå med Bira på morgonen så. Annars var Frida som vanligt överexalterad, ungefär lika överexalterad som en tjock pojke skulle bli i en godisaffär. Hon får sådana här jätte stora, stirriga ögon och sen brukar hon säga något i stil med "Jag vet.." eller "Jag har en idé..". Det är ganska så roligt att se då hon hamnar i dom tillstånden, hon blir som ett 5 årigt barn, jätte lycklig åt allt. Hon borde kanske satsa på att bli barnprogramsledare. Jag ska föreslå det ikväll då vi har svullarafton (Svullarafton sker dagen efter alkoholförtäring. Vi sitter och äter tills vi spricker, typ). Jacob var annars såhär pojkvännig med sin pojkvän. So fucking cute! Henry var nykter men döljde det genom att dricka alkoholfri öl och Lisa var som vanligt jävligt rolig i våra opassande diskussioner.
Trots minnet har sina brister så kan jag med enkelhet påstå att jag hade det väldigt kul igår. Jag var i bra form tills jag blev trött, då jag blev trött så var jag ändå på bra humör. Hela kvällen slutade med att jag hade en minimal efterfest hemma hos mig med Sofia, jag och Bira. Liggandes i soffan med Bira ovanpå mig och mina fötter i Sofias ansikte. Jag lekte då "Fia med knuff" men hon fattade inget. Konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar