onsdag 6 maj 2009

Min lilla flicka ska bli vuxen

Har nu under kvällen suttit och läst Lena som i den Lenas uppsats inför morgondagens opponering. Jag fick lite mindrevärdskomplex, jag menar, det jag skickade in kändes som en hopslafsad och nedtrampad broccoli i jämförelse. Men samtidigt så kände jag att det var tur att jag fick opponera på Lena som i den Lenas uppsats eftersom den gav mig sjukt många bra tips om hur jag ska lägga upp det. Hoppas hon känner att det är okej i det faktum att jag kommer använda den som en mall. Men även ifall Lena som i den Lena inte kommer tycka det är okej så spelar det ingen roll, jag kommer använda den ändå.

Idag, för mig är det fortfarande tisdag, så har jag haft den bästa dagen på länge. Här är anledningarna, utan inbördes ordning;

1. Jag tvättade äntligen kläder vilket kommer innebära att jag inte kommer lukta skit. Jag har känt av tydliga samband mellan konturnerlig klädtvättning och god kroppsdoft. Bör läggas till att jag duschade också.
2. Jag handlade lite nya kläder, bland annat strumpor. Sjukt välbehövligt med strumpor. Alla mina strumpor i min strumpkollektion har det varit hål i. Om det inte varit hål i dem så har de varit blommiga och folk har påpekat det på ett icke snällt sett. Det enda strumpparet som inte har varit hål eller varit blommiga är ett par strumpor som jag fick låna av Fredrik då jag hade bränt fötterna i Indonesien. Läget på strumpfronten har varit så kritisk så det känns pinsamt att erkänna att jag använt Fredriks strumpor, 2 gånger! Han kommer nog knappast få tillbaka dem heller.
3. Jobbade idag och barnen jag barnvaktade var riktigt underbara denna gång. De lyssnade på det jag sa och gav mig kramar hela tiden. Jag kände mig så älskad av dem.
4. Indonesienflickorna träffades nere på stan. Jag fick lämna lägenheten. Underbar känsla.
5. Jag åt på Max. Frida bjöd på mat senare, men jag trodde inte att jag skulle hinna äta Fridas mat så jag åt den inte. Sen visade det sig att jag med god marginal skulle ha hunnit äta maten ändå. Jag som satt vid bordet och kollade på då de andra åt. Vilket i och för sig var intressant. I vanliga fall hinner man inte studera andras tuggtekniker eftersom man är så inne i sin egen mat men nu gavs det tid för en kvalitativ studie.
6. Pappa ringde och väckte mig imorse. Trots att klockan var åtta på morgonen, jag hade precist gått och lagt mig och var först småbitter över att ha blivit väckt så var jag jätte glad över att prata med pappa.
7. Det bästa av allt, jag fick min allra första personliga inbjudan till ett bröllop. För det första så är det så härligt då det är endast till mig och inte som i vanliga fall "föräldrarna Moe med tillbehör". För det andra så kände jag mig sjukt smickrad att Vickis ville ha med mig på ett av hennes livs största dagar. Jag blev så rörd, hon ville att jag skulle vara där! För det tredje så är jag så glad för Vickis skull. Det var som extrem lycka trippelt upp. Jag känner redan nu hur jag kommer sitta där och gråta på bröllopet, min lilla flicka ska bli vuxen.

Sjukt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar