tisdag 19 maj 2009

Mården is back!

Helt inne i det kreativa så kände jag för att göra något åt mitt sovrum. Sovrummet har varit mitt bortglömda rum i lägenheten eftersom jag typ aldrig är där förutom då jag sover. Satt upp lite gamla prydnader på väggen, bland annat mården. Sen rensade jag skrivbordet och byggde upp en mindre version av bilbanan där istället. Blev sjukt coolt! Tyvärr råkade jag få en mindre elstöt i mig då jag byggde med bilbanan så nu känns det som att vänster arm har vart med om 23 timmars spelande av Xtreme Reaction (spelet där man håller i ett handtag och ska trycka så fort som möjligt då lampan slocknar. Gör man inte det i tid så får man en elstöt). Men klart värt det!

Sen i mitt mål för sommaren, "allmänbildad 2009", så har jag börjat lite smått nu. Kom på att man inte kan ta allt på en gång och googla på en massa osammanhängande saker så i denna period så har jag valt musik. Hittade en lista på internet som presenterar de 500 bästa låtarna genom tiderna. Om man kan de 500 bästa låtarna genom tiderna så kan man allt om musik sen, typ. Så nu har jag letat upp alla låtar på den listan, som jag inte kände till innan, på Spotify och skapat en lista som jag nu ska lyssna igenom och kunna sedan utan till. Jag är så imponerad av mig själv, min klipskhet. Jag har helt klart logiken, det som saknas är allmänbildningen. Jag är rädd att detta kan bli en farlig kombination med logik och allmänbildning. Någon slags människomutant av överlägset väsen. Något människorasen aldrig tidigare stött på! Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar