söndag 3 maj 2009

22-årig student gripen för kidnappningsförsök

Sen söndagsnatt kunde polisen gripa den 22-åriga student som gjort sig misstänkt för kidnappningsförsök på Valborgsmässoafton. Gripandet skedde efter ett anonymt tips ifrån 22-åringens pojkvän då han hittat följde dokument på datorn som visar på 22-åringens grymma plan;


Offret berättar
Gripandet av 22-åringen var odramatiskt men självklart är alla lika chockade av det som hände. 22-åringens tilltänka offer, den 23-åriga klasskamraten berättar; -"Självklart kände jag på mig vad som var påväg att hända då hon hotfullt berättade om att hon skulle låsa in mig i sin skrubb samtidigt som hon bad mig dricka mer vin. Men jag trodde hon var oförmögen till att åstadkomma något sådant tills jag fick se hennes välplanerade ondskefulla plan. Då kände jag, fan detta kunde ha gått illa".

Polisen grep även katten
Polisen har gjort sitt uttalande; -"Aldrig tidigare har vi varit med om något liknande i vårt distrikt. Först visste vi inte vad vi skulle göra så vi gjorde inget. Sen tog vi en massa blodprover på randompersoner så det såg ut som vi gjorde något. Sen fick vi det anonyma tipset ifrån 22-åringens pojkvän om det där dokumentet och då gjorde vi ett gripande. Vi grep även 22-åringens katt för att vara på den säkra sidan".

Polisen uppger att det finns många likheter med Fritzl
Under söndagsnatten så erkände både 22-åringen och 22-åringens katt skyldiga till alla brott och kommer nu tas under utredning av en frivillig socionom. Polisen uppger att det finns många likheter mellan 22-åringen och Josef Fritzl tillvägagångssätt. Konstapel Göransson säger; "Bägge tänkte på samma tanke att stänga in någon i ett utrymme där ingen kan hitta personen i fråga. Jag skulle med lätthet vilja påstå att kanske 22-åringen är en härmapa".


3 kommentarer:

  1. HAHAHA! Denhär var BRA! ;) Det var nog en himla tur att polisen tog katten oxå.. han om någon är farlig! :D

    SvaraRadera
  2. "Först visste vi inte vad vi skulle göra så vi gjorde inget. Sen tog vi en massa blodprover på randompersoner så det såg ut som vi gjorde något."

    Jag bara älskart!

    SvaraRadera
  3. Fången tog sin katt under armen efter att ha läst Susannes blogg och har numera rymt och är på väg emot Flintvägen 2, någon hörde henne mumla något om att denna gången blir det ingen lyxbehandling med stor skrubb och kokosbollar utan kanske en stavmixerbehandling... mkt kul finns att göra med en stavmixer...

    SvaraRadera