måndag 18 maj 2009

Avgjutning av dildo

Jag har idag upplevt en av de roligaste måndagskvällarna på länge. Eller man kan kalla det ett försmak på hur man önskat att livet skulle vara.

Satt och pluggade hemma och skulle sen gå en långpromenad med min gnällhund. Hon gnäller eftersom hon löper och är kåt. För att sätta lite glans på promenaden så tänkte jag att jag kunde ha något slags mål med det så jag drog hem till Sofia och Markus för en kopp kaffe. Jag hade tänkt mig att det endast skulle vara för en kopp kaffe och en stunds prat men då kom Markus på en idé att han ville göra ölglass. Problemet var väl att det inte fanns någon lämplig form att göra dessa glassar i. Så vad gör man då en måndag kväll då inget är öppet för att kunna köpa en form som man kan göra glass i? Jo man gör sin egen. Markus drog fram gips ur kreativitetslådan och sen var det som bara komma på vad man skulle gjuta av som man ville ha som en glassform. Jag mindes att en gammal klasskompis från bilden vid namn Elin hade gjutit av en glasdildo så varför inte göra en glass i form av en dildo?!! Det hela slutade i ett stort projekt, där vi kom på utefter de få verktyg vi hade, hur man gjuter en dildo. Det var absolut långt ifrån enkelt och slutade med att vi gjorde en tvådelad form med gladpack för att kunna sära på formen. Jag är osäker på om resultatet kommer bli som vi hoppades på men det var helt klart kul. Jag blir alltid så överexalterad då man får göra kreativa saker så jag hade kunnat hållt på i timmar men sen kände jag att det var dags att gå hem. Men jag kommer lätt köpa hem en gigantisk förpackning gips för att göra små egna former där man kan gjuta av. Bästa jag gjort på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar