lördag 23 maj 2009

Det manliga beteendet

Inge ont om män/killar men ibland har ni lite väl höga tankar om er själva.

Igår var jag på fest hos en klasskompis. En mycket gemytlig och trevlig hemmafest. Nog om det. Under kvällen kom en kille fram och presenterade sig med sitt namn och vi började snacka. Samtalet flöt på bra och killen frågade sedan om vi skulle gå ut och ta oss lite friskluft. Jag anade ett visst intresse från hans sida och släppte då bomben, ja, jag sa till han att jag var intresserad endast av tjejer (för er som inte visste det innan, ja det är sant). Han rykte lite på axlarna och sedan började vi istället komma in på det ämnet. Under 20 minuter berättade jag för han om min "komma ut"-historia och hur glad jag var över att alla har liksom tyckt det varit okej. Han var själv inne i samtalet väldigt mycket och berättade att han tycker det är så konstigt att folk överhuvudtaget ska tycka det är något fel med det, kärlek som kärlek. Han frågade lite försiktigt om jag varit med pojkar och jag berättade att jag har varit tillsammans med killar men det har som aldrig varit min grej. Jag har inte fått djupare känslor för dem.

När det var dags att gå in så stannade killen mig och bad om två sekunder. Vilket då han kysste mig på munnen. Det blev en ganska så kort kyss och efter det frågade han; "Kände du någonting?". Chockad av händelsen så kollade jag på han och skrattade; "Näää, trodde du det eller?". Och sen gick jag upp.

Efter tänkte jag bara, vilken jäfla nöt! Här liksom har jag stått och berättat om hur glad jag är över att alla har accepterat mig för den jag är, om hela min "komma ut"-berättelse och denna kille trodde han kunde omvända mig med en kyss. Lyssnade han inte eller? Men jag måste säga att det är lite typiskt killar i den meningen. De tror inte att tjejer kan klara sig utan dem, de tror att det krävs en kille för att allt ska bli fullkomligt. Jag menar, få tjejer skulle väl försöka sig på att omvända en bög. Men däremot så har jag stött på ett 20-tal killar som tror att de kan omvända mig. Jävla porrfilmsbeteende alltså (ex. två tjejer håller på, en kille kommer in och avslutar). Men det är inte erat fel, ni är uppfostrade i det samhället men för er egen skull så bör ni veta att tjejer som gillar tjejer har inge intresse för killar. Ingen idé att ni försöker, de vill inte ha er! Acceptera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar