söndag 24 maj 2009

Överraskningar

Ikväll kommer min moster hit. Har saknat min 10% inneboende, det var evigheter sedan hon var här sist. Eftersom jag är så dålig på datum så brukar de alltid bli värsta överraskningen då hon kommer. Jag kan, som vanligt, ligga framför datorn en söndag eftermiddag och helt plötsligt får man ett sms att hon sitter på bussen påväg hit. Jag blir så överraskad varje gång så det skulle kunna påminnas om att hon skulle vart min förskjutna dotter som helt plötsligt kommer på besök. Men för att slippa komplikationer denna gång (komplikationer=stressstädning) så förvarnade min mor redan i tisdags att hon skulle komma. Det är sjukt rent i lägenheten nu. Men denna gång kommer moster väldigt lägligt, jag ska utnyttja situationen till fullo och sätta henne i arbeta med att läsa och korrigera min uppsats. Hon vet inte om det ännu, blir min överraskning till henne.

Annars har min sidopponent Mia gått igenom min uppsats nu. Blev sjukt överlycklig av att hon tyckte den var intressant (hon skrev till och med mycket intressant men jag vill inte skryta), förståelig och hade en röd tråd. Det viktigaste indigrienserna till succé! Problemet är väl att jag har total skrivkramp idag. Ligger bara i soffan, är bitter och kallsvettas. Eftersom jag lider av någon slags paranoia så är jag övertygad om att det är ett förstadie till klimakteriet. Är nog säkert så, eftersom jag knappt visat mig utanför dörren på 2 veckor så tänker livmodern att det är lika bra att ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar