torsdag 30 april 2009

Om att vakna upp på konstiga ställen

3 nätter i rad nu så har jag somnat vid klockan 04 på morgonen och vaknat upp på ställen som inte är i min lägenhet. Jag skulle på gränsen vilja kalla det ohållbart. Om det inte skulle vara för att denna morgon så vaknade jag upp till lukten av kokt ägg och stekt bacon. Klev upp ur den blommiga sängen, vandrade ut i köket och möttes där av en gråhårig tant vid namn Ingegerd. Hon var jätte trevlig, bjöd på frukost och sen en cigg på det. Jag stannade där ett tag och snackade med henne om livet, framtiden och allt men sen blev vi avbruten av att hemtjänsten kom förbi. Tur var väl det för av en konstig anledning så hade Ingegerds kateter farit ut under natten.

Ingegerd då hon bjuder mig på frukost vid frukostbordet.

Ingegerd då hon upptäcker att katetern inte sitter i.

Igår morses uppvaknade var inte direkt av samma karaktär som att vakna upp hos Ingegerd. Istället låg jag inne på en av Max-toaletter på Vasaplan, insmord i smält ost och pommes fastkletat över kroppen. Detta kunde ha varit mycket värre om inte Max-personalen var så gemytligt trevliga och lånade ut 17 kronor så jag kunde ta bussen hem samt ett hamburgebröd för att täcka över de mer privata regionerna. Dock fick jag inte sitta ner på bussen.

Jag insmord i smältost inne på Maxtoaletten.

Illustration av Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar