torsdag 21 maj 2009

Intervention

Okej, det börjar verkligen bli dags för mig att släppa lite på mitt Mafia Wars spelande innan min nära och kära känner för att göra en intervention. Jag får börja med att kliva upp varje morgon, ställa mig framför spegeln och upprepa; "Mafia Wars är inte verklighet, det är endast ett spel".

Annars har det varit en liten sämre dag för min uppsats. Visserligen tog jag igen mycket på nattpasset av skrivande men jag måste börja utnyttja dagpassen mera. Just nu ligger det på nivå; resultatet är i behov av en mindre omskrivning, analysen är påbörjad men långt ifrån klar, diskussion har jag endast stolpar på. Problemet som hände var väl att när jag väl insåg att jag skulle hinna tappades inspirationen för att skriva. Jag funkar bara i stress och den måste vara påtaglig.

Sen, jag älskar verkligen min hund men just nu är hon jobbig deluxe. Inte nog med att hon gör en massa små blodfläckar över hela golvet så att jag har börjat gå i flipflops inomhus så är det detta ständiga gnällande. Hon ligger vid dörren, kollar ut genom "det lilla fönstret brevid dörren" och gnyr. 24 timmar och dygnet. Men efter att ha använt upp en halv flaska skurmedel på en vecka så var Linn snäll och skjutsa mig på ICA Maxi så jag kunde köpa mer....nu kan jag åtminstone skura igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar