fredag 22 maj 2009

Susanne vampyrdräparen

Jag har lite svårt att sova om nätterna. Men när jag väl sover så sover jag. Ibland uppkommer drömmar, ibland så kommer man även ihåg dem.

Minns inte när det var men det var denna vecka så hade jag en sådan häftig dröm. Vampyrer hade tagit över lägenheterna här på Carlshem och jag skickades hit som en slags upprensare av dessa avskum. Endast jag kunde besegra dem eftersom jag var halvvampyr samt bärare av det speciella svärdet som rörde sig själv och skar av vampyrernas halsar. I mina vanliga drömmar så brukar jag oftast vara rätt så klumpig och misslyckas men i denna dröm var jag smidig och hade full kontroll. Susanne vampyrdräparen!

Om en drömtolkare skulle tolka denna dröm skulle denna säkert nämnt något om underliggande aggressioner. Om Freud skulle tolkat drömmen skulle han skyllt på penisavund. Men jag tyckte drömmen helt klart höjde min livskvalité.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar