torsdag 14 maj 2009

Kurragömma

Det har varit lite knakigt i relationen mellan mig och min hund den senaste tiden. Eller ja, det började väl när jag trodde hon var dödssjuk och funderade på hur jag skulle avliva henne då hon egentligen hade pms. Kan nog göra vem som helst sur. Men för att bygga upp vår relation igen så hade vi än "Susanne och Bira"-kväll. En mysig långpromenad i skogen och sedan lekte vi Biras favoritlek kurragömma.

Bira gömde sig bakom duschdraperiet på toaletten. Hon trodde väl att bara för ansiktet var gömt så kunde jag inte se henne.

Här gömde hon sig bakom soffan. Tog lång tid innan jag hittade henne här.

Under mattan kanske inte var det bästa gömstället. Men man får ju ta hänsyn till att hon faktiskt är blind.

(Usch vad töntigt detta blev. Nu känner jag mig som de klassiska "kattkvinnorna" fast en "hundkvinna" då).

2 kommentarer:

  1. Bira har berättat att hon stället upp på dessa urtöntiga lekar som typ kurragömma bara för att göra dig glad.............

    SvaraRadera
  2. Nej, Bira älskar kurragömma. Se bara hur lycklig hon verkar vara!

    SvaraRadera