torsdag 14 maj 2009

Alfapet och vin

För att berömma våra framsteg i vårat uppsatsskrivande så bestämde jag och Fia oss för att ha en gemytlig vinprovarkväll. För att inte göra saken allt för traschig så spelade vi även alfapet, det verkar mer sofistikerat då. Tyvärr så funkade alfapet inte i praktiken eftersom vi var uppfostrande med olika regler. Jag har "jämtlands style" där man gör alfapet lite svårare än vad det bör vara, att man har som olika teman som t.ex. ryska författare, för att påbevisa att en uppväxt i jämtland är hårdare än genomsnitssvenskens uppväxt. Fia körde med "Hudiks reglerna" som är en soft version av regelsamling. Det går ut på att det spelar ingen roll vilka bokstäver du har, du ska kunna lyckas lägga ut ett ord ändå. Jag tror Hudik har de reglerna för att stärka barnens självförtroende. Men det hela slutade med att vi blev för osams och skippade alfapet överhuvudtaget. Om vi bortser ifrån alfapetet så var kvällen ändå väldigt gemytlig.

Nu på morgonen så vaknade jag upp till skinkostmardrömmen from hell. Innan jag hade gått och lagt mig hade jag ätit en massa hårdbrömackor med skinkost på vilket hade bidragit att det var skinkost överallt i vardagsrummet. Till och med datorn hade fått sig en omgång. Torkad skinkost är ju inte det roligaste att he bort....

En sofistikerad Susanne (jag).

Vi gjorde Travoltahakor. Det gick snäppet bättre för Fia eftersom hon är född med än.
Jag var jätte glad åt att jag nästan vann på alfapet.

Vi posar som sedvanligt folk.

2 kommentarer:

  1. Spela Fia med knuff nästa gång

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Vi har gjort det men då blev Fia missnöjd :D

    SvaraRadera