torsdag 28 maj 2009

Pianot som inte stämde

Jag älskar när jag kommer ihåg mina drömmar. Speciellt de drömmar som är såhär härligt oförutsägbara. Dröm;

Jag och två kompisar var på genomresa i Asien då vi av en händelse råkade notera att en av våra gemensamma vänner hade dött hemma i Sverige. Jag kom fram till att Asien ligger före i tiden så att det vi fick reda på I Asien hade inte hänt i Sverige ännu (underbar drömlogik). Så jag satte mig på första bästa flyget hem för att förhindra vännens död och öde.

Väl hemma i Sverige så mötte den dödsdömda kompisen upp mig på Arlanda och jag friade. Om jag gifte mig med henne så skulle jag även kunna styra hon. I och med att jag kunde styra hon kunde jag förändra hennes öde. Och av en konstig anledning så gick hon med på ett bröllop på Arlanda som gick lös på sisådär 1000 kronor. Vi började vårt liv tillsammans eftersom dagen efter skulle hon dö. Hon var inte medveten om dödsbeskedet och jag sa inget heller för att inte skapa panik. Istället försökte jag lista ut vad som skulle döda henne och förändra den delen.

Vi köpte lite mat och for hem till hennes hem. Detta var dock inte allt för oproblematiskt eftersom hon bodde i ett litet plåthus med hennes pappa och hennes expojkvän, som blev expojkvän då vi hade gift oss. Expojkvännen var givetvis inte nöjd över hans flickväns plötsliga uppbrott och giftemål med mig så han gjorde allt för att sabba och skickade då pappan på mig, alltså min svärfar. Svärfarn tog det där allvarliga samtalet med mig eftersom jag nyss äktat hans dotter och frågade om jag hade jobb, framtidsplaner och dylikt. Jag ljög och sa att jag hade ett välbetalt jobb så jag kunde försörja familjen. Svärfadern nöjde sig med det.

Min nyablivna fru blev plötsligt allvarligt sjuk och hostade blod, då anade jag att en lunginflammation kunde vara hennes kommande död och försökte få med henne till doktorn. Hon vägrade och det spelade ingen roll hur mycket jag än tjatade. Det slutade med att hon blev så dålig att jag fick bära henne ut i mina armar och iväg genom staden för att ta henne till doktorn men det var försent. Hon hade redan gått bort. På begravningen blev det plötsligt Forrest Gump stämning över det hela med vacker pianomusik och gudtjänst ute i trädgården. Susan Sarandon var där och överlag var det kändistätt. Det låg en tidning brevid min stol på den högra sidan och jag lyfte upp den för att läsa en kort sväng. Under kommande filmer så stod det om en film vid namn "Pianot som inte stämde" och min kompis/fru som hade dött hade huvudrollen i den. Då blev allt klart för mig att hon hade alls inte dött och att jag hade kommit tillbaka till filminspelningen. Ryktet om hennes död i Asien var endast att hon dog i filmen. Nu blev jag en del av filmen också.

Dramatiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar