söndag 17 maj 2009

Forna jugoslavien republica of macedonia

Jaa, jag hade ju tänkt hålla det hemligt men men. Sofia kunde inte låta bli att outa mig i sin blogg. Tro det eller ej men det är sant! Jag grät till Skönheten och odjuret.

Jacob bjöd över mig till att kolla på eurovision med han och hans pojkvän denna kväll. Tyckte det kändes ligga på en lagom nivå för kvällsaktiviteter för min del. Jag somnade brutalt sent natten som var eftersom jag fick för mig att jag hamnat i något banbrytande uppsatsflow med intressanta vändningar. Efter genomkoll på morgonen så visade det sig att jag typ omformulerat samma tes 36 gånger i min lilla anteckningsbok utan någon större innebördsförändring. Framsteg?
Ja, åter till detta med schlagerkvällen. Själv är jag väl ingen älskare av schlager men däremot är jag överförtjust i poängräkningen. Finns inget bättre än då människor ska uttala "forna jugoslavien republica of macedonia" 37 gånger i en sändning. Tyvärr så hade inte forna jugoslavien republica of macedonia något bidrag som kom vidare i år till mitt förtret så det blev inte samma glädje som jag hoppats på. Istället satt jag, Jacob och Dennis och kommenterade artisternas utseende. Eller inte på ett elakt sätt utan mer försökte vi luska ut vilken som kunde vara tänkbara biologiska föräldrar till dessa. Ex. Maltas bidrag är en korsning mellan Kicki Danielsson och Shirley Clamp. Den var ganska så kul. Tyvärr så kan Jacob så mycket mer kändisar än mig så han sa en massa kändisnamn som jag inte kunde, det blev en del låtsasskratt då jag fejkade att jag förstod. Ex; "He he he" och sen le. Ibland frågade jag också vem det var men man kan ju inte göra det varje gång...liksom.

Ikväll blir det inge skrivande. Ska sova sjukt mjukt ikväll och vakna till fågelkvitter imorgon. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar