måndag 11 maj 2009

Koncentration

Idag, 15 dagar till uppsatsen ska vara kvar. Vilket innebär en viss ångest. Just nu ligger egentligen den största problematiken i att jag inte klarar av att vara i närheten av någon mänsklig livsform för då blir jag så okoncentrerad. Även bara tanken på att jag ska träffa en mänsklig livsform sisådär 5 timmar bort kan vara väldigt jobbigt för min koncentration. Detta är på en sådan allvarlig nivå så att jag har nu fattat beslutet för total isolering med undantag. Undantagen är, ja jag måste ut med hunden och ja, jag måste till gynekologen imorgon för tidsbestämd cellprovstagning. Men annars så har jag nu fyllt kylskåpet med mat som ska räcka i 4 dagar (alltså handling bör dock ske regelbundet för jag gillar färsk mjölk) och filat ner mina fingernaglar. Inget ska nu få störa mig. Jag hade en tanke på att dra ett skämt om liknelsen mellan min isolering för koncentration och ett koncentrationsläger men det kändes inte politiskt korrekt så jag skippar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar