fredag 15 maj 2009

Punktfetma

Sjukt tillfredställande skrivning denna natt. Om det fortsätter såhär så finns det en möjlighet att jag faktiskt, konstigt nog, skulle ha en färdigställd uppsats om 10 dagar. Då skulle det till och med kunna klassas som en av mina största personliga prestationer jag gjort i livet. Min första plats prestation är fortfarande den gången jag råkade handla alldelens för mycket på ICA Maxi och bar sedan hem skiten i vinterkylan men nu är den prestationen lätt hotad! Detta är på gränsen till personlig utveckling.

Annars lider jag av personlig utveckling på andra punkter också. Jag är ju inte den människan som äter det nyttigaste och nu börjar jag bli smått lönnfet på vissa ställen. En kompis sa någon gång något roligt som hon kallade "punkt bantning". Alltså, man väljer ut vissa delar på kroppen som man bantar stenhårt....hur nu det ska funka? Men jag lider då av motsatsen som är punktfetma. Eftersom jag är jätte lång så är det typ de minst utdragna delarna på min kropp som blir övergödd. Jag har ett långt ansikte, långa ben, långa armar, långa fingrar men en ganska så kort överkropp. Överkroppen blir det drabbade området. Jag lider alltså av punktfetma på min överkropp.

Logik är inte min starka sida....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar