tisdag 16 november 2010

Tackkort

Det märks att man har haft pms då man dagen efter får skicka sms och be om ursäkt för sitt uppförande. Detta har gjort att jag kommit på en affärsidé. Eller rättare sagt ett utökande av ett redan fungerande koncept. Man skickar ju tackkort, grattiskort och julkort till folk. Man skulle behöva fler kort, typ "Förlåt! Jag hade pms"-kort, "Välkommen ut ur garderoben"-kort och jag hade en idé till på ett kort men det har jag glömt bort. Jag tycker världen skulle vara en trevligare plats om man skickade mer kort till varandra.

Morgonen började med att jag mötte upp Fia som skulle få min gamla mobil eftersom hennes var trasig. Det blev lite fail då det visade sig att min mobil var operatörslåst och Fia inte alls kunde använda den. Och Fia som hade bakat kakor till mig som tack för mobilen och sen blev det som ingen mobil. Lite sämre för Fia men jag blev jätte glad över kakorna. Hon hade bakat Jämtlandskakor! Mycket goda, ätit upp alla nu.

På eftermiddagen var jag supernanny. Minstingen var overcute. Först när vi satt på bussen hem efter jag hämtat henne på dagis så bad hon mig blunda varpå hon gav mig en puss på näsan. Sen när vi kom hem så var hon så fascinerad över min backslickfrisyr så hon ville ha en likadan. Det var lite svårt att fixa en backslick på henne eftersom min innehåller 2 flaskor hårspray men jag lyckades helt okej med en hårsnodd och ett hårspänne. Efter så stod hon i spegeln och beundrade sig själv och sa; -"Guuud vad jag är söt!". Det självförtroendet kommer ta henne långt i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar