tisdag 9 november 2010

Fallet Yvette

Det pågår en allvarlig identitetsstöld av mig. Eller som jag felaktigt sa på skolan; "Någon försöker stjäla min personlighet".

Häromdagen skulle jag kolla in en klasskompis nummer på eniro och när jag ändå var där inne så kollade jag mig själv (ja, jag är en sådan som googlar mig själv också ibland). Jag fanns inte! Sen kollade jag mitt mobilnummer och det numret står på någon Yvette med ett efternamn. Men det var mitt nummer, min adress och min födelsedag som stod där på personen Yvette. Först tänkte jag att någon kanske jävlades med mig men namnet är inte roligt nog för ett skämt. Så detta måste vara något allvarligare.

För att utreda vem denna "jag stjäl din identitet"-Yvette är så kollade jag upp henne på facebook. Blond, backslick och pluggar till ekonom här i Umeå. Ahaa, hon försöker alltså vara mig. Jag har börjat ha backslick, jag är en ekonomisk person och taskigt av henne och anmärka på min blonda utväxt sådär. Hel läskigt! Men det blir värre....För när jag var ute med Bira på morgonpromenaden så tro int på fan att jag stöter på "personlighetsstjälaren"-Yvette i trappuppgången och hon hejade sådär gulligt som om hon inte trodde att jag visste något. Men du "creepy"-Yvette, JAG VET NU! Nu har jag kommit på din ondskefulla plan.

Alla fattar ju att "låtsas va Susanne"-Yvette är en sådan som stjäl någons identitet och dödar offret (i detta fall är offret jag). Sen testar hon leva som "Susanne" ett tag tills hon tröttnar och går vidare till nästa identitet. Slår vad att hon börjat sno vänner ifrån mig på facebook nu också. Men nu är det slutlekt "seriemördar"-Yvette, nu är jag dig på spåren!

2 kommentarer:

  1. Jag googlade också Yvette. Hon verkar snäll. Fråga om hon vill fira jul med oss och hon får gärna ha med sig en hund.

    SvaraRadera
  2. Men mamma, du kan ju inte hjälpa henne att ta över min identitet.

    SvaraRadera