torsdag 4 november 2010

Det bästa av det bästa

Idag förenades mina två världar och det var awesome. Vi hade lite arkitekturanalys på seminariet om Peter Celsing (ritat Kulturhuset och Riksbanken bl.a.). Han har även ritat en del kyrkor och en kyrka hade formen som fisken! Alltså fisken som symbol för Jesus Kristus, hela kristendomen och den symbol som de först kristna, som var förföljda, ritade i marken för att hitta sina jämliknar. Jag small av utav lycka och nördade in mig på kristendomens historia för min stackars seminariegrupp. Jag slutade dock då jag insåg att de andra inte lyssnade särskilt mycket. Saknar lite Vickis här, hon skulle älskat höra mig prata.

1 kommentar:

  1. Det hade jag verkligen gjort! Och vilken tur att du skrev om just detta! Den där fisksymbolen är nämligen bak på var och varannan bil här så jag har verkligen funderat på vad den betyder... tack!

    SvaraRadera