måndag 1 november 2010

Faan vad ditt liv suger

Mycket att vara bitter över nu. Blev inge jobb, relationen är slut, bostadslös inom snar framtid och Bira är fortfarande enögd. Har verkligen nått botten nu, det som möjligtvis skulle vara lite värre är att jag blir tvungen att flytta hem till föräldrarna ett tag.

Ringde och pratade med Helen. Jag gillar att prata med henne i sådana här gånger för hon tillåter än att vara bitter. För ibland är det mycket; "Det är bara att kämpa på", "Bara att hoppa upp på hästen igen", "Du ska se att det kommer något gott ur detta också". Det är ju självklarheter och säkert bra att höra men ibland behöver man också höra något i stil med; "Faan vad ditt liv suger!".

Så när jag satt där med Helen och pratade, jag beklagade mig över mitt liv, hon beklagade sig över sitt liv, vi skrattade åt eländet och sen kändes det faktiskt bättre. Vi konstaterade att mycket suger men det är liksom okej att det gör det. Och det var skönt.

2 kommentarer:

  1. sympatier från Florran2 november 2010 kl. 00:29

    Ditt liv suger megahårt! Jag förstår om du slutar duscha (varför ens raka benen?) och ägnar all din tid till att spela maffiawars i en vecka eller två, boendes i soffan (medan du har den) med chips till middag (medan du har råd) och med en Bira som enögt tigger chibbar av dig, that's the spirit!

    SvaraRadera
  2. Thanx babe! Dock var det svårt att hålla sig till det bittra. 7 minuter efter inlägget så gjorde jag 25 situps, sköljde ner Omega-3 med en halv liter vatten, tog hand om två restuppgifter som legat över mig och kollat in 7 nya jobb som jag ska söka imorgon.

    Dock kan det hända att jag kommer nu vara bitter över att jag inte ens lyckas vara bitter en längre stund.

    SvaraRadera