söndag 28 november 2010

Lyckligaste dagen

Första advent/söndagsnöje...sitter med paint och ritar enkla skisser till ett gammalt projekt med favorittjejen Robyn stöttande vid min sida. Det blir faktiskt inte särskilt snyggt då man gör saker i paint. Tog nyss en liten paus och testade en ny frisyr. Tyvärr funkade inte det då mitt hår vägrade samarbeta pga 5 timmars soffliggarfrilla.

Denna helg har varit av deluxe. Fridas födelsedagskalas var roligt. Potter-day var bra. Och det får mig att fundera på vilken dag i livets som är den lyckligaste dagen? Har den redan varit? Kommer den sen? Och vilken dag har hittills varit bäst? Den värsta dagen hittills är ju liksom ganska så lätt att komma på. Vem som helst skulle nog kunna räkna upp de fem värsta dagarna i sitt liv men de bästa är mer svårdefinierad. Jag kan ju räkna upp åtminstone bästa festen hittills och det är ju "Alla hjärtans dag"-festen hos Frida där under bilden. Bästa efterfesten är "te och gin". Bästa tv-ögonblicket är när Kalla vann Tour de Ski. Bästa enskilda ögonblick är då jag klev ut från flygplatsen på Bali och jag då sa; "Jag har aldrig varit med om något häftigare". Kanske jag inte kan komma på den absolut lyckligaste dagen bara för att den inte kommit ännu...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar