fredag 26 november 2010

Men jag har i alla fall en ny jacka

Snöstorm och den enda som uppskattar vädret fullt ut är lill Bira. Men jag är glad för hennes skull, helt seriöst. Och därför gav vi ut oss på en rejäl dödsvandring idag runt Carlshem. Kände mig som Karl XIIs karoliner när de vandrade hem från Norge och frös ihjäl på vägen, förutom att jag har då en awesome jacka och frös inte.

Idag fyller favoritFridis år. Ska dit sen ikväll och äta smörgåstårta. Men innan, just nu, sitter jag med det allt mer ångestfyllda jobbsökandet. Söker väldigt många jobb nu, bryr mig inte direkt så mycket om det skulle vara det mest passande. Dock hittade jag ett jobb to die for idag som jag sökte. Eller egentligen är det bara ett bildlärarvikariat på 70% under begränsad tid men sådant värdesätts mycket högt nu. Det är deluxejobben.

Jag är väldigt stressad just nu. Känns som jag har tusen saker att göra på minimal tid. Jag ska flyttpacka, jag ska söka en massa jobb, jag ska ändå hinna med skolan och jag vill som träffa kompisarna så mycket som möjligt innan jag drar. Och sen finns det fortfarande ett hopp om att jag ska ner på fler arbetsintervjuer mitt uppi allt. Skulle behövt någon form av personlig assistent nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar