söndag 14 november 2010

Mina första rynkor

Denna morgon väcktes jag av att det ringde på mobilen strax efter tio. Svarade och kvinnan på andra sidan luren frågade; -"Är Yvette där?". Först trodde jag att det var någon som jävlades men det var en tants röst så det var inte det. Detta är mer creepy än någonsin. Det här med Yvette måste få ett slut.

Fem minuter senare så ringde Fia och sa att hon, Markus och Melvin skulle komma över på en timme. Då blev det fart på mig. Under denna timme så städade jag igenom hela lägenheten, duschade, fixa till mig och kissade Bira. Ett rejält uppvaknande men bra var det för nu är lägenheten äntligen städad.

Vidare så har jag upptäckt att jag har fått rynkor. Hela två stycken. I pannan. Och de försvinner inte. Igår tyckte jag detta konstaterande var skitjobbig och på gränsen till fosterställning i duschen. Idag har jag mer börjat acceptera rynkorna och tycker ändå det är skönt att jag börjar se vuxen ut. Snart jobb och rynkor. Ahh, bra grejor. Mamma sa att man kan få rynkor om man gått ner i vikt och jag har ju ändå smakfullt tappat några kilo på en månad.

2 kommentarer:

  1. Deet finns två val, antingen välja att lägga på sig något kilo varje år så att rynkorna håller sig borta annars får man prova att intyga sig att rynkor ger ansiktet karaktär.

    SvaraRadera
  2. Min tanke till en början var att jag skulle lägga på mig ett kilo per år tills min död men jag tror jag istället väljer att acceptera min rynkor.....möjligtvis kör lite botox.

    SvaraRadera