onsdag 3 november 2010

En perfekt gjord omelett

Imorse då jag vaknade gick jag in i köket, hämtade rapsoljan, gick sedan in i badrummet och smörjde mig in i det medans jag speglade mig framför spegeln. Två dagars kristräning gör underverk!
Inte riktigt så faktiskt. Idag har jag en ostimulerande hemmafixardag. Tvättid från morgonen, långpromenad med Bira och en perfekt gjord pesto-omelett till frukost. Ser ni hur fint jag matchat antalet fetaostbitar till hur många tuggor? Och hur jämnt fördelat dom är över hela omeletten? Undrar om man kan gå i någon slags terapi för sina tvångstankar kring mat?
Nu ska jag sitta och göra det jag tycker är absolut tråkigast. Mejla folk. Mejla till några lärare, mejla jobbansökningar och till detta mejlande ska jag varva med lite litteraturläsning till seminariet imorgon. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar