måndag 29 november 2010

Jobbsökarprocessen

Nu har jag verkligen varit den hårda och coola Susanne som jag önskar att jag vore hela tiden. Har ringt runt till en del av jobben jag sökt, dragit en historia om att jag ska ner till sthlm nästa vecka och om det finns något intresse för mig så borde vi bestämma ett möte då. Fick ju inga svar på direkten. Vissa hade inte kollat igenom ansökningarna ännu utan skulle göra det nästa vecka men jag tror det ändå kanske ger mig en liten fördel att jag ringer och är lite på. För att en del andra tog mitt namn och skulle kolla igenom min ansökning igen.

Detta är bra för att för det första så är jag sjukt stolt över mig själv att jag, Marshmallow-Susanne, vågar ringa och vara lite "hård" och ställa lite krav, för det andra så kommer Linda bli jätte stolt över mig då hon får höra att jag ringt runt till jobben och för det tredje så nu har jag verkligen gjort allt jag kunnat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar