tisdag 14 april 2009

Bekväm var namnet

Filmer som väcker funderingar. Denna kväll/natt kollade jag, Frida och David på den utomordentliga ögonöppnande filmen Into the Wild. Har hört många snackat om den innan om hur de liksom känt efter att ha kollat på filmen hur påträngande den matriella världen är och hur de bara velat fly ut i skogen. Visst kunde jag känna hur det ryckte lite i mina vildmarksben som bara kände för att promenera till Nydalasjön och campa i några dagar och uppleva total frihet men förutom Siv och Ingrid så är Bekväm också mitt mellannamn. Och sen, jag är ju inte naiv längre, jag är ju en realist och drog en förklaring för Frida och David att anledningen till att Supertramp kunde dra till Alaska var för att han är kille. Jag, som tjej skulle vända direkt då tampongerna tog slut. Jag trodde benhårt på den teorin i 5 sekunder innan jag började tänka efter, kvinnor har ju i tusentals år lyckats levt utan tamponger, tamponger är en uppfinning från 1900-talet. David och Frida kom här med idéer på vad jag skulle kunnat använda istället för OB's blå...de menade på kanske att en ekorrsvans kunde hjälpa...? Men saken hör väl till den att om jag tror tampongbrist skulle bli mitt största problem i Alaska skulle jag nog självdö vid första avtagsvägen till vildmarken.

1 kommentar:

  1. Förr i tiden användes mossa som tamponger, samt, efter trosans intåg, tvättbara tygbindor.

    SvaraRadera