söndag 26 april 2009

Jaa, och du är ju en jävla vikarie!

Idag åt jag makaroner och köttbullar. Igår åt jag makaroner och korv. Det är bra att jag varierar kosten så mycket. Trots att jag gillar korv mer, trots att jag tycker att Felix köttbullar luktar fis så vinner ändå köttbullar i längden. Det är mycket enklare att äta köttbullar och makaroner med sked. Sked är mitt favoritverktyg, du får in mycket mat åt gången i varje skedtag. Idag var jag jätte hungrig, jag antar att jag var lite snabb med skeden då makaronerna brände bort allt mjukt som fanns i gommen. Nu är jag skinnflådd, kan knappt snusa och det gör ont då jag tänker på det. Sjukskrev mig från livet idag och har bara legat i soffan och tagit igen en hel veckas tv-tittande. Jag bara hoppas min gom blir bättre imorgon, annars vet jag inte vad jag ska laga för mat.

Ringde till socionom-Helen och beklagade mig inför henne. Hon sa att jag var äcklig eftersom jag gillar nikotin och jag kontrade med att säga att hon var en jävla vikarie. Det känns som finanskrisen tär hårt på mig då jag börjar använda "vikarie" som svärsord. Jag måste erkänna att det finns en existerande oro inför framtiden men på samma gång så stillades denna oro då jag läste Blondinbellas blogg. Det är driv i den kvinnan, jag är imponerad, om någon kommer rädda världen så är det hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar