tisdag 21 april 2009

Det stora kräkkalaset på Carlshem

Jag och Bira vet verkligen hur vi ska göra det romantiskt. I ett försök att göra om min födelsedag så tog jag och Bira en promenad i morgonkylan. Lyckliga över livet, stunden och allting. Jag visste att denna dag skulle bjuda på många hårda överraskningar som transkribering och levling i Mafia Wars men nu var det bara Bira och jag, vi levde i nuet. Sedan tog vi den där gemensamma frukosten. Bira som vanligt hetsåt allting på 30 sekunder men denna gång gick det någon sekund för snabbt så hon spydde ut allting på golvet. Min illamåendenivå som tidigare på morgonen legat på 17% ökade drastiskt till 100% och jag kutade iväg på toan och gjorde mitt också. Det var så romantiskt. Vi gör alla motgångar tillsammans. Det enda lilla problemet som uppkom med detta var att så fort jag kom i närheten av min hunds förädlade hundmat eller överhuvudtaget tänkte på den så fick jag kväljningar. Alltså, jag fixade inte att torka upp det. Efter 20 minuters kämpan, mellan Biras spya och toalettkväljningar så var allt upptorkat så vi kunde fortsätta vårt gemensamma liv.

Känner mig helt sjuk i huvudet nu. Suttit 5 timmar och gjort klart den jobbigaste av de jobbiga intervjuerna. Jag lyckades men efter 5 timmars transkribering mår människan inte bra. Jag ser ut som sju svåra år, jag luktar som att jag varit iväg på ett hockeyläger i en vecka utan att duscha och min hjärna är trög som sandpapper på asfalt. Sen att sitta och lyssna på hur en av mina muslimska vänner (intervjupersonen) berättar detaljerat om olika tekniker om hur man ska döda homosexuella känns liksom heller inte bra i själen. I och för sig var han human i det avseende att han tyckte först att man bör försöka bota innan man dödar men ändå. Jag menar, han hade ju faktiskt lyckats bota en av sina vänner som hade homosexuell personlighet. Hans vän var bög och för att få fram den heterosexuella mannen inom han så hade de gjort olika övningar för att göra bögen arg. För att vara arg är det manligaste som finns. Och manlighet är heterosexualitet. Enligt denna person då. Men helt klart intressant. Det är något att fundera över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar