måndag 6 april 2009

Varför hade alla sex då?

Ni kanske har hört talas om leken "jag har aldrig". Denna lek är vanligt förekommande och går i stort sett ut på att någon kanske säger något de aldrig gjort, ex; "Jag har aldrig kört traktor" och de då som kört traktor dricker. Inga konstigheter. Ibland har det ju hänt att någon sagt "jag har aldrig svarat i telefonen då jag haft sex" och man har som blivit alltid lika förundrad över personer som dricker då. Detta öppnar för en viss eftertanke; har personer jag ringt till svarat då de har sex? Inte vad jag vet. Men jag tror nog de vanligaste är att folk då endast trycker på upptaget i sin mobil.

Men plötsligt händer det!

På väg hem efter Joes födelsedagskalas så ringde jag först kompis 1 för att få lite sällskap på vägen.

Jag; -"Tja! Vad gör du?"
Kompis 1; -"Hej, jag är lite upptagen. Jag har sex"
Jag; -"Jaha, okej. Lycka till!"

Trots chockad över att människan svarade var jag exalterad över att äntligen få vara med om att ringa då någon har sex. Konstigt nog. Men eftersom jag ändå hade tråkigt då jag gick så lämnade jag inte så stor eftertanke till detta och ringde kompis 2.

Jag; -"Tja, vad gör du?"
Kompis 2; -"Alltså varför ska du ringa just nu. Du stör! Jag har sex"
Jag; -"Detta är helt sjukt. Jag ringde nyss blabla och hon hade också sex. Varför har alla sex just nu?" (Av en anledning försökte jag starta en konversation i detta läge. Varför vet jag inte)
Kompis 2; -"Alltså du stör. Vi hörs"
Jag; -"Okej, Lycka till!"

Från att aldrig ha varit med om att vara en "sexsaboterare" tidigare så lyckades jag med två på samma gång. Såhär efter varandra. Två frågor snurrade i mitt huvud efter. Varför hade båda min kompisar sex måndag kväll klockan 22.30 och varför svarade bägge i telefonen...? Att tillägga är att de då inte hade sex med varandra. De bor för långt bort för att den teorin skulle vara tillgänglig.

Till att börja med. Vad gjorde att de hade sex måndag kväll klockan 22.30? Bägge två har förhållande där sexet går mer på rutin nu än förälskelsens spontanitet. Kanske det är inplanerat, måndagar och torsdagar klockan 22.30 kör vi lite one and one action honey! Det är en teori. Jag tittade även igenom dagens tv-bilaga om det skulle kanske varit något speciellt tv-program som skapat lite stämning mellan rummets fyra väggar. Familjen Annorlunda gick på fyran mellan 20.00-21.00 men det skulle kännas skumt om ett program med en familj som har överproducerat barn så semestern blir förstörd skulle vara något som skulle egga upp stämning till att producera barn. Sen, tyvärr kompis 1, det spelar ingen roll hur mycket du försöker men på det där sättet kan man inte få barn! Jag vet inte, jag behöver hjälp här. Varför hade de sex måndag kväll klockan 22.30....?

Sen det där med att svara i telefonen då man har sex. Nu ringde ändå kompis 1 upp senare och förklarade sitt beteende med att svara i telefonen då med att telefonens ringsignaler störde. Jag frågade dock, varför inte trycka på upptaget? Hon kom med ytterligare ett förtydligande i att telefonen låg i hallen, hon blev tvungen att gå upp och då hon ändå hade gått upp kunde hon lika gärna svara. Okej, jag accepterar svaret till en viss del om det inte skulle vara för att jag har här en ytterligare teori. Ja, att de helt enkelt ville skryta om att de hade sex. Alternativet att trycka på upptaget var mycket tillgängligt, sen om de ändå svarade så kunde de helt enkelt bara säga att de var upptagna men här ville bägge två av personerna förtydliga om att de hade sex. Ett försök att göra mig avundsjuk?

Detta är komplicerat och kanske sjukt konstigt att jag ens försöker hitta förklaringar på detta. Jag antar att detta var nog en sådan stor händelse i mitt liv så det måste ältas. Det måste hittas förklaringar. Jag kan inte bara lämna detta som en kanelbulle som blivit för gammal. Ni förstår.


Annars.
Idag hade jag planerat en transkriberingsdag med Frida och Sofia. Jag transkriberade en gång i Indonesien med Sofia och liksom följde med i flowet av hennes tempo så jag tänkte att det kanske funkar om jag transkriberar med henne igen. Frida har jag aldrig lyckats plugga direkt med men eftersom det är Frida så måste jag även bjuda henne. Jag trodde i och för sig att hon hade hunnit fara hem för påsken. Frida råkade då vara hemma, bara att gilla läget och Sofia var på.

Vi bestämde uppsamling hos mig klockan tio på morgonen och sen bjuder jag på tacos till lunch. Sofia är en person som ogillar att bli sen så hon dök upp hela 35 minuter för tidigt. Innan jag ens hade hunnit med hälften av mina morgonbestyr. Man förväntar sig aldrig att folk ska vara i tid, speciellt inte om det är så att det är ingen dödsviktig tid att passa men ändå okej att folk kommer i tid. Men 35 minuter för tidigt???!! Jag kan inte låta bli att tycka att det ändå är lite sött. Hon visste inte hur lång tid det skulle ta att gå ifrån där hon bodde eller om hon skulle gå vilse efter vägen, trots hon bott nästan granne med mig. Jag vet inte. Frida dock kom ovanligt i tid, endast 4 minuter försent.

Jag var väldigt peppad på att plugga men efter 5 minuter började man redan höra suckarna. 20 minuter senare började Frida klaga över att hon är hungrig. Frida äter i stort sett hela tiden. Jag gav upp och lagade i lunch. Tänkte väl att det går väl äta och sedan plugga vidare sedan. Efter lunchen var de för mätta för att plugga och ja, sen så kom inte ens tanken på att plugga upp något mer. De lyckades bryta ner mig. Jag är nog en svag människa i detta avseendet.

Vi började hänga runt på internet, presenterade Sofia för facebook och var sedan snäll och gjorde än åt henne. Ni hittar henne som en nytillagd vän för mig vid namn Sofia. Det var ungefär i denna stämning vi bara kände för att dricka lite Baileys. Klockan var inte alls i laglig tid för Baileys drickande men vi var på ganska så bra humör och hade inget annat för oss. Jag var till viss del tveksam eftersom hälsan kanske inte är i topp men de övertalade mig genom den nyblivna klassiska kommentaren om att läkaren sa faktiskt att jag skulle dricka mycket. Sen fortsatte detta, det pågick, det urartade. Efter att ha tvingat hit Sofias pojkvän med sushi och de farit hem så gick jag och Frida över till Jacob för att hälsa på en kort sväng. Han tyckte vi var onormala först, kunde sedan se poängen i vårt handlade och efter det bjöd oss på Baileys även där. Som en krogrunda på Carlshem.

Någon gång sisådär efter klockan sju så insåg jag och Frida att vi måste över till vår kompis Joe som fyller år idag. Vi skrapade ihop lite skräp som jag hade hemma, bl.a. en Yabbha-Dabbha-Dance skiva, och slog in det i ett minnesvärt paket som hon fick. Under hela promenaden till Joe så övertygade vi oss själva att det är tanken som räknas. Joe blev nämnvärt glad över presenten och påpekade att hon faktiskt inte hade en Yabbha-Dabbha-Dance skiva sedan tidigare. För att vara vänlig så satte hon även på skivan och vi genomled 90-tals musiken i bakgrunden medans vi åt av Joes tårta. Vid halv elva gick vi hem, efter några försök då Joe försökte få oss iväg att köpa lite öl och dricka. Men någonstans måste man sätta ner foten! Vid halv elva....vilket leder till där jag började.

1 kommentar:

  1. Alltså Susanne, du är helt fantastisk! Hoppas att du hade roligt i lördags, jag somnade så fort jag kom innanför dörren och vaknade med mobilen i handen och mascara på kinden.

    SvaraRadera