onsdag 8 april 2009

"Jag trodde aldrig lögnen skulle få så stora proportioner"

Vi har varit med om det tidigare i historien. De så kallade lögnerna. Ni kanske minns Bill Clinton då han stod och ljög för hela världen och nekade sin otrohet. Eller varför inte ta ett sådant simpelt exempel som "jungfru" Maria som hade varit ut och glassat omkring, blev sedan på smällen och ljög för sin trolovade Josef att det var Gud som gjort detta emot henne. Alla dessa lögner har fått stora proportioner. Och nu återigen har en lögn som bidragit till felaktigt fakta och gett oskyldiga människor en felaktig bild av verkligenheten tillkommit i denna värld.

Ni kanske minns mitt inlägg och kompis 1 och kompis 2 som hade sex måndagen den 6:e april klockan 22.30. Idag ringde kompis 2, hon hade läst min blogg och mådde dåligt över att jag gjort en sådan stor grej av det. Speciellt med tanke på att hon ljög. Hon ljög då hon sa att hon hade sex, hon ljög för att hon skämdes över det hon egentligen gjorde....hon sov! Hon ville verka som cool inför mig men samtidigt avfärda samtalet eftersom hon låg där och dregglade på kudden alldelens själv. Hur avfärdar man ett samtal snabbt? Jo, hennes taktik var att säga att hon hade sex.

Jag beklagar så mycket. Jag hoppas inte detta har bidragit till en felaktig verklighetsuppfattning hos er. Jag hoppas att ni inte hann reflektera allt för mycket över 6:e april klockan 22.30. Kompis 1 hade i och för sig sex men inte kompis 2, hon ljög eller som hon kallade det; lurades lite. Och vad kan vi ta för lärdom av detta? Inget.

Men annars så har jag efter mångas önskemål äntligen ändrat så att nu kan alla, vem som helst, kommentera min blogg. Jeey!

3 kommentarer:

  1. Men vem nu de där kompis 2 är så är jag ändå övertygad om att hon är och ser grymt cool ut, även när hon sover... För övrigt så har jag från tillförlitliga källor fått höra att hon minsann inte låg och sussade själv, utan att det var kollektiv sussning som gällde i kompis 2's hem den där måndagen kl 22.30... men vem vet?

    SvaraRadera
  2. Tänk att man kan kommunicera med varandra fast man är lååångt ifrån varandra, det är ju nu flera meter mellan dig och mig.

    SvaraRadera
  3. Dagens teknik är sjukt fantastisk. Idag tryckte jag på fjärrkontrollen till TV:n och gissa vad som hände? Se på fan, TV:n bytte kanal.

    SvaraRadera