torsdag 23 april 2009

Jag har lösningar på alla problem

Alltså, jag håller på med min uppsats nu. Jag ska vara ärlig mot er, vissa dagar känns det uppgivet. Men då brukar jag som tänka, ni vet, alla har ju tillgång till orden, det enda man behöver göra är att sätta dem i rätt kombination. Orden är redan uppfunna, jag behöver inte komma på några nya ord, vilket förenklar detta med uppsatsskrivande avsevärt! Det enda jag behöver fundera på nu är i vilken ordningsföljd mina ord ska komma.

Alltså (igen), jag har faktiskt en stor förkärlek till två människor+en flaska vin. Visst kan det vara trevligt med stora fester och utgång också men inget klår det spontana vindrickandet. Sen är jag en människa som gillar att vara i rampljuset, därför är det så bra då man bara är två, för då finns det inga konkurrenter. Och den andra personen blir som tvungen att lyssna på mig, det är som svårt att undvika. Eller ja, Frida har ju lärt sig stänga av då jag babblar på, det lär man sig med åren. Men ikväll var det ju jag och Sofia. För att verkligen få hela mitt uppmärksamhetsbehov stimulerat så pratade vi både IRL och vis msn samtidigt. Och det kändes som att vi hann umgås med varandra dubbelt så mycket än vad vi egentligen gjorde. Sjukt smart! Jag tror detta kan vara lösningen på alla relationer där folk känner att de träffas för sällan. Slå upp laptopsen brevid varandra och snacka på!

En till sak. Mamma klagade på stavningen av "mafia". Det stavas ju egentligen "maffia". Det vet jag men det är så att jag har tillämpat stavningen utefter spelet Mafia Wars så det inte ska kännas så främmande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar