torsdag 16 april 2009

Allmänbildad 2009

Idag hade vi seminarie på skolan. Det gick väl som vanligt, varken bra eller dåligt men godkänt. Att få underkänt på ett seminarie är rent ut sagt omöjligt, man måste typ dö under pågående bedömningstid för att misslyckas. Inte för att jag strävar efter att testa gränsen men ville bara påpeka det. Däremot fick jag en uppenbarelse idag under detta seminarie. Vi har en kille i klassen som är väldigt kunnig, oerhört allmänbildad och smart. Det är som en fröjd att höra han tala då han kan göra utomordentliga hänvisningar till teoretiker som jag inte ens visste existerade. Jag bara kände, fan, sådär vill jag också bli. Allmänbildad alltså. Så jag kände, istället för det där gamla vanliga projekten med beach 2009 så ska mitt nya projekt vara "allmänbildad 2009". Istället för att glänsa med en vältränad kropp så ska jag ha en fet hjärna! Problemet är väl att jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga....? Det är ju knappast någon veckotidning som tipsar hur man ökar 3 i IQ i månaden inför sommarbeachen eller har någon slogan med "såhär får du den perfekta hjärnan". Jag vet inte, kanske det inte är nog hett att vara smart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar