lördag 18 april 2009

Faghags på queerklubb

Ja, jag hade ju fest igår. Det var ju mycket trevligt och jag är totalt helnöjd. Tack alla, ni gjorde min kväll som en bal på slottet! Men det stora projektet för kvällen var ju faktiskt att vi skulle dra ner på Babylon som är en queerklubb. Babylon går sammanfattas med att om du har en sexualitet så är du välkommen dit. De flesta av sällskapet som var på förfesten hade någon gång tidigare bekantas med denna queervärld men för Sofia och Ida vad det något nytt eller ja, det vet ju liksom vad det handlar om men aldrig blivit bekantad med denna del av samhället. Jag var till viss del lite orolig, jag menar...hela den radie queervärlden omfattar är väldigt speciell med många speciella människor. Inte direkt dom man hittar på någon studentklubb som Corona. Väl inne så kom Ida med den första kommentaren; "Alla tjejer här är så manliga" sa hon med sin finska brytning. Ida hittade ganska så snabbt ett gäng butchflator kan vi lätt avläsa av denna kommentar. Sofia tog det nog ändå ett steg längre då hon helt uppskakad pekade på en person som gick förbi och frågade mig; "Vad är det där för något?". Jag förklarade noga för Sofia att det var en transsexuell, en som var mtf (male to female) och jag klargjorde också att det kanske inte är så smart att peka på folk sådär. Sofia som var lite rund om fötterna förstod budskapet men jag lyckades inte lugna ner mig av oron att hon skulle gå fram till den transsexuella och klargöra för denna att rosa topp och rött läppstift kanske inte är en sådan bra kombination. Jag vet inte, jag kände ett visst ansvar eftersom jag tog med dem dit. Men de acklimatiserade sig i det nya klimatet snabbt och snart var de en av de alla med någon form av sexualitet.

Annars är det som vilken bakisdag som helst detta. Alltså man vaknar upp på morgonen och känner för att uppgradera sig själv och börja träna....get a new life! Jag tog det väldigt seriöst imorse, gick en långpromenad med hunden, lagade nyttig mat och några situps på det. Om jag har tur brukar det hålla i sig två dagar men oftast är det något som försvinner framåt kvällen då jag inser att mina precious chips endast är en 5 minuters gångväg till Statoil bort. Men denna lördag, då jävlar, nu är det förändring på gång. Jag fyller snart 23 år, jag har läst i någon damtidning att formen man har då man är 23 är den man kommer ha resten av livet. Jag vill inte vara ett chipsätande monster med lönnfetma på magen resten av mitt liv.


Snakset jag bjöd på. Indonesiska cigg, Kronan och Granit snus samt ölkorv&olive snittar.


Ett gäng brottare tog en titt förbi Babylon och skakade loss i naturlig glädje.


Troligtvis så höll kamerakvinnan (Sofia) ett chips framme inför detta kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar