tisdag 28 april 2009

Det ultimata kedjebrevet

Jag har varit så dum och naiv, ignorerat det självklara. Ögonen gick verkligen upp för mig då jag öppnade min inkorg till hotmail och fann där minst 30-talet kedjebrev, bortglömda och bärande på en massa olycka. Eftersom jag inte hade något annat för mig så började jag läsa dem, plötsligt stod allting klart för mig och jag kunde härleda all den skit som hänt de senaste åren till dessa. Njurstenen, tyfoiden, alla brutna ben och icke att förglömma denna otur i kärlek. Och enligt kedjebreven så skulle det inte bli bättre utan det kommer fortsätta såhär i minst 723 år till. Det går även se till det faktum att jag aldrig sänt vidare ett kedjebrev i hela mitt liv så det är helt otroligt att jag ens överhuvudtaget kan äta utan att bli sondmatad.

Men nu är det dags att ta tag i sitt liv! Inte bara ligga i soffan och pressas av denna kedjebrevsotur som tränger in innanför huden på mig. När jag väl funnit orsaken till mina problem så borde det vara ganska så lätt att hitta en lösning. Om jag hittar den som gör alla kedjebrev så kan jag som be den upphäva förbannelsen som ligger över mig. Men vem kan det vara? Hm, troligtvis Vickis, hon är duktig på engelska. Men om det nu är Vickis så skulle hon knappast vilja upphäva någon förbannelse så det löser ju inga problem. Men om kanske jag skulle kunna formulera det ultimata kedjebrevet som häver upp olyckan från alla andra kedjebrev och sen så kan ni skicka den färdiga versionen till mig. Det borde hjälpa.

Så, det ultimata kedjebrevet. Klipp ut och klistra in det i ett mail som ni sedan skickar till sivharingetliv@hotmail.com. Märk mejlet "Det ultimata kedjebrevet". Jag tror detta kan vara en lösning på alla mina problem så ignorera det inte. Tack på förhand!

"Detta är det ultimata kedjebrevet. Detta kedjebrev häver bort alla andra kedjebrevs förbannelser och olyckor som drabbat dig i alla dessa år samt att det skyddar dig emot nya kedjebrev som vill bringa olycka. Det enda du behöver göra är att besvara avsändaren med ett enkelt Tack! Gör du det inom 15 minuter så slipper du hängbröst som vuxen också."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar