fredag 3 april 2009

Diagnos tjackhora

Jag var på sjukan igen i onsdags för att jag hade en riktigt jobbig tisdag kväll med tillbehörande kramper. Egentligen borde jag farit in på kvällen men eftersom man har hund, bor på Carlshem, det är kväll så blir blir det rätt så opeppat oflexibelt. Men det man inte gör på kvällen kan man göra dagen efter så jag skaffade hundvakt åt Bira, gick ner med henne till Frida och gick sedan på akuten. Att tillägga är att jag mådde helt okej på morgonen. Jag träffade en ny läkare och berättade om mina problem. Efter utläggningen så frågade läkaren hur jag mådde och jag sa som det var att jag mådde liksom helt okej just då. Läkaren frågade vad jag då gjorde där och jag sa helt ärligt att jag ville ha mer smärtstillande eftersom mina tabletter var slut. Av en konstig anledning så blev hela situation absurt utav detta och läkaren fick för sig att jag var någon slags knarkare som bara var ute efter tabletterna vilket ledde till att nu får jag endast smärtstillande mot kramperna om jag far in på akuten då väl kramperna sker. Inte nog med detta så hittade de även, från urinprovet, att jag hade en infektion. Utan att ta hänsyn till tidigare journaler om mig så frågade läkaren om jag hade haft oskyddat sex. Jag sa nej. Han kollade på mig och frågade om jag var säker och påpekade att klamydia är väldigt vanligt. Av onsdagens läkarbesök av att bedömma så fick jag nog diagnosen knarkande slampa.

Sen är det ett litet problem som har uppstått. Kanske det handlar om populäritet, min nya sjukt godluktande parfym eller den anledning att man nyss hemkommen från Indonesien och alla vill träffa än. Det spelar ingen roll men jag är bjuden på 6 fester denna helg, utslagen på 2 dagar. Med enkel lågstadie matte så kan man räkna ut att detta är en omöjlighet även för den bästa. Sen är jag inte i form fysiskt och har knappast energin för att orka en fest överhuvudtaget. Om jag känner den människan jag är så kan jag säga på förhand att då det blir såhär mycket går jag i ide och kommer troligtvis bara sitta hemma framför tv:n och äta chips. Det är det mest rättvisa, för då blir det lika för alla. Jag är en rättvis människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar