onsdag 15 april 2009

Älskade vår

Bira älskar inte mig mest av alla längre. Hon har hittat ett nytt hem som hon gillar mycket bättre. Ett sådant kärleksfullt hem, med stor plasma-TV, där det räknas som djurplågeri om inte hon får en köttbulle var tioende minut. Jag kan förstå henne. Även människor som kommer och hälsar på blir behandlade likadant. Jag ska se över möjligheterna att flytta dit.

Våren är en sådan konstig årstid. Bara för att det blir några plusgrader och lite solsken så måste man vara ute i det låtsasvarma vädret. Som att människorasen på det norra delen av jordklotet legat i ide under hela vintern. Jag har inte de där vårbehoven som de andra. Jag var ute 3 gånger om dagen 365 dagar om året hela vintern. Däremot kände mina vänner för grillning igår, grillning med alkoholförtäring. Självklart var jag väldigt skeptiskt till detta men de andra barnen tvingande mig, sååå what to do? Eftersom idén uppkom vid en picknick klockan 14 på campus så blev hela processen väldigt stressig eftersom vi ville hinna med all inhandling och all grillning innan solen försvann. Tack o lov så har Jacob bil så allt detta med inhandling gick relativt smidigt, in på maxi, plocka på sig 20-pack korv och en senap och sen klart, tyvärr så var bilfärden desto jobbigare. Alltså Jacob och bilkörning, han är väldigt duktig på att köra bil men hur han tar dessa kurvor alltså, så konstigt aggressivt, jag blev illamående. Gasar som på i svängen så det blir en G-kraft som förflyttar runt tarmarna. Till och med den bästa skulle känt av detta, alltså jag. Men, då vi väl var klar med allt, redo för att grilla så hade solen försvunnit bakom molnen. Där satt vi och frös, avnjöt korv som blev kall sekuden efter den lämnat glöden. Med tanke på hur plågsamt detta var för alla inblandade så frågade jag om vi inte skulle förflytta oss inomhus och steka korven istället. De bara: "Nej för fan! Det är inte samma sak"

1 kommentar:

  1. Visst är våren bra, bara man slapp den grillade korven.
    Då är lukten av ruttna löv mycket bättre.

    SvaraRadera