onsdag 15 april 2009

Om att bli totalt grundlurad

Måste skriva av lite snabba aggressioner. Det var någon väldigt nära besläktad människa som hade någon http-adress på sin msn där man kunde kolla sitt IQ. Eftersom jag ligger hemma i soffan och kollar på "du är vad du äter" tänkte jag att det kunde kanske vara lite läge för hjärngymnastik. De flesta har kanske gjort ett IQ-test och känner igen de där figurerna man ska hitta mönster i. Jag satt där i 20 minuter, genomgick alla 20 mönstren, la verkligen ner tid på det. När jag väl var klar med testet så kommer jag fram till en ruta där de står att man måste skicka iväg ett sms till något nummer för att få en kod som man ska skriva in för att veta resultatet. Under denna text stod det att det endast skulle kosta 5 SEK. Jag brukar alltid vända vid dörren då det gäller sådant men eftersom jag genomlidit testet så kändes det som bara dumt att ge upp vid mållinjen. 20 minuter av mitt liv får dock vara värt 5 kronor och sen skulle jag aldrig stå ut med ovetskapen om att jag kanske är ett geni. Skrev ner användarnamn, kryssade för användervillkoren och skrev in den där koden. Resultatet blev att jag är smartare än de flesta men de finns de som är smartare än mig. Intressant. I fortsatt undersökning stod det även att man kunde tjäna pengar på att värva folk, att man fick 38 kronor per värvad medlem. Då började jag inse att det låg en massa hundar begravna här och kollade upp användarvilkoren i efterhand. Det skulle visa sig att det visst kostade 5 SEK för de som gick en specialväg där man skulle skicka iväg ett mejl till någon adress i Ryssland, göra 25 armhävningar, bygga ett korthus och döpa en hamster...typ. Den enkla, SMS-vägen, kostade 40 kronor. De lurade mig så mycket. Jag blev så förbannad så jag skickade ett mejl till adm och skrev "Fuck off". Skapade en ny mejl bara för det. Jag är ondska i den renaste formen.


Inte nog med detta så har det visat sig att jag är den felaktiga länken i människans evolutionsutveckling. Jag kan inte göra "Batmanögon". Vi testade igår på grillfesten, då kunde jag inte men skyllde på en för trång skjorta. Istället fick Yvonne hjälpa mig som ni ser här på kortet nedan. Ikväll i min ensamhet testade jag igen men det gick verkligen inte, jag är nära men om jag pressar på lite till kommer min handled spräckas upp. Sååå mobbad av livet....


Kortet är snott av Jacob. Men lägger man ut det på facebook så är det sådant som händer.

1 kommentar:

  1. Någon har sagt till mig att alla människor är duktig på någonting så kan du inte gör batmanögon så är du troligtvis bra på någonting annat.

    SvaraRadera