torsdag 10 februari 2011

Taxistek igen

Idag blev det "jobbrelaterad" taxiresa igen. Denna gång inte av missnöje mot kollektivtrafiken.

På eftermiddagen så skulle jag iväg på möte på själva huvudkontoret. Varit där tidigare men aldrig gått vägen mellan förskolan och kontoret eftersom det alltid varit någon annan med bil som skulle dit samtidigt. Idag var jag dock ensam representant och fick helt enkelt klara mig själv. Men arbetskollegan Sussi preparerade mig med en bra vägbeskrivning så jag hade ändå ett måttligt självförtroende när jag började gå. Och jag gick, och gick, och gick. De sa att det skulle ta ungefär 20 minuter att gå dit så efter gått i 30 minuter och hade ingen aning om vart jag var så insåg jag att jag var totalt fel ute och vilse. Fanns som bara en sak att göra i den situationen. Ställa mig och krama ett träd och ringa en taxi. Jo såg jag tog en taxi, igen. Gled upp fint där med taxin utanför kontoret hela 20 minuter försenad. Stekigt.

Såhär nu när jag lyckas smälta hela situation så funderade jag över vad som gick fel och insåg sedan att problemet helt enkelt var en smakfråga. För Sussi sa; "Sväng till höger vid det vackra huset". Och det är nog som bara att konstatera att jag och Sussi har helt olika smak vad det gäller hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar