torsdag 24 februari 2011

Jag ber om ursäkt

Idag på bussen hem från jobbet så satt jag med en arbetskollega och vi hade ett väldigt förtroligt samtal. Hon berättade att jag gjorde henne nervös av den anledning att jag är omöjlig att provocera och då kan hon inte låta bli att försöka provocera mig. Även fast det då inte går. Hon kände att det var lite jobbigt, att jag väcker den sidan hos henne. Jag sa till henne att det är lugnt. En av mina främsta personliga egenskaper är att det är något med mig som får folk att vilja försöka provocera mig. Troligtvis då att det inte går provocera mig. Hon ville som be om ursäkt, för något jag då inte märkt.

Jag tror alla som känner mig känner igen sig i detta. Jag har dock aldrig förstått vidden av det hela och det kändes så overkligt när liksom någon tog upp det sådär i ett djupare samtal. På gränsen till att jag ville be om ursäkt till att jag får folk att vilja försöka provocera mig. Så förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar